The Story Of Why (It’s Different For Them)

at

“Yet, if not existential, the broadcaster’s authority, built on its outstanding journalism, has been sorely damaged in a way that uncannily resembles the RTÉ Mission to Prey fiasco and its own fall from grace. It too wrongly accused a man, Fr Kevin Reynolds, of child abuse without doing the proper checks, it too latched on to a suspect with a preconceived view of his guilt, and its programme and station managers also failed dismally to exercise proper editorial control.”

BBC’s Fall From Grace, Editorial, Irish Times

No proper checks…preconceived view of guilt…no editorial controls…

In a front-page article on Tuesday, October 9th, 2012, entitled “Reilly aide advised home help firm in lucrative HSE deal”, we incorrectly stated that a special adviser to the Minister for Health was employed until last year by Elder Home Care Limited t/a “Comfort Keepers” and that this aide to the Minister had “advised” Elder Home Care Limited t/a “Comfort Keepers” in relation to what we described as a lucrative HSE deal.
We acknowledge that the special adviser in question has never had any connection whatsoever with “Comfort Keepers”.
…We apologise to “Comfort Keepers” and its management for both failing to contact them in advance of publication and for publishing information which was both incorrect and damaging.

Apology: Comfort Keepers (Irish Times, October 23, 2012)

Uncanny.

Thanks adbsd